האסון המצמרר • סב התינוק חוזר בדמע אל הרגעים האיומים

נכדו של הרב לייכטר, הילד חיים בוימל ז"ל, נשכח ברכבו של נחמן שטיצר במודיעין עילית ונפטר כתוצאה מכך. למרות הכעס הטבעי שהיה יכול להיות להורים על מי שכביכול אשם בפטירת בנם, הרי שמשפחות לייכטר ובוימל בחרו לחבק את שטיצר ולעודד אותו
יוסי צלניקר 1 Comment on האסון המצמרר • סב התינוק חוזר בדמע אל הרגעים האיומים

הטרגדיה הקשה באשדוד במהלכה נפטר תינוק לאחר שנשכח ברכבו של אביו מחזירה את הרב ישראל לייכטר לאסון האישי של משפחתו • "כל הפטנטים והמחשבות הם טובות בתיאוריה, בפועל אסור בשום אופן להשאיר ילד ברכב לדקה"

צילום: שוקי לרר
נכדו של הרב לייכטר, הילד חיים בוימל ז"ל, נשכח ברכבו של נחמן שטיצר במודיעין עילית ונפטר כתוצאה מכך. למרות הכעס הטבעי שהיה יכול להיות להורים על מי שכביכול אשם בפטירת בנם, הרי שמשפחות לייכטר ובוימל בחרו לחבק את שטיצר ולעודד אותו
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הטרגדיה הקשה באשדוד במהלכה נפטר תינוק לאחר שנשכח ברכבו של אביו במשך מספר שעות, מחזירה את הרב ישראל לייכטר לאסון האישי של משפחתו.

נכדו של הרב לייכטר, הילד חיים בוימל ז"ל, נשכח ברכבו של נחמן שטיצר במודיעין עילית ונפטר כתוצאה מכך. למרות הכעס הטבעי שהיה יכול להיות להורים על מי שכביכול אשם בפטירת בנם, הרי שמשפחות לייכטר ובוימל בחרו לחבק את שטיצר ולעודד אותו.

"גם היום הקשר בינינו נמשך" אומר היום הסב, ישראל לייכטר בשיחה לאתר 'קול חי'.

"הסיפור של היום בהחלט מחזיר אותי אחורה והכאב הוא גדול" מוסיף הרב לייכטר.

מה מרגישים לדעתך כרגע בני המשפחה של הילד שנפטר היום? שאלנו, והרב לייכטר משיב "זה ילווה אותם לכל החיים, כמו שזה מלווה אותנו ומלווה את נחמן שטיצר לכל ימי חייו. התחושה היא קשה לתיאור בכלל. זה גם כאב של אובדן ילד וגם תחושת אשמה, זו הרגשה שאי אפשר בכלל לתאר".

"אמנם אף אחד חלילה לא רוצה להרוג, אבל ה' ישמור מה שקורה מחוסר שימת לב מספקת".

והמסר שלו ברור "אסור להשאיר לדקה ילד ברכב. אפילו לא לדקה. לא לסמוך על ניסים. זו אמנם טרדה לפעמים לסחוב את הילד לכל מקום, אבל עדיף הטרדה הזאת מאשר איבוד של ילד. חושבים שזה לדקה ובסוף זה נמשך שעות".

לייכטר לא רק מדבר. לאחר האסון האישי הוא הקים את ארגון 'חיים וחינוך לדרך' על שם נכדו חיים בוימל. הארגון ערך כינוסים ופעל להעלאת המודעות לנושא אולם כתוצאה מחוסר במתנדבים הפעילות כמעט אינה קיימת. "הפעילות הזאת בוודא תרמה שלא יקרו עוד כמה אסונות שיכלו לקרות. זו פעילות שחשוב לעשות כי חשוב להעביר לאנשים את החשיבות שבעניין".

"כל הפטנטים והמחשבות הם טובות בתיאוריה, בפועל אסור בשום אופן להשאיר ילד ברכב לדקה. ואם מישהו רואה ילד ברכב שמייד יזעיק את כוחות ההצלה והחילוץ".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    הרב לייכטר הוא יהודי עם מידות טובות מי שלא מכיר לא יודע